پیرلی لاستیک برگزیده لوتوس الترا




پیرلی لاستیک برگزیده لوتوس الترا

پیرلی خبر تولید 10 عدد لاستیک مختلف را برای خودروی لوتوس الترا، اولین ابر شاسی بلند الکتریکی سازنده بریتانیایی، تایید کرده است.

سایزهای مختلف تایرهای جلو و عقب، این خودروی جدید از لاستیک P Zero 22 اینچ (275.40R22، 315.35R22) و P Zero 23 اینچ (275.35R23، 315.30R23) تولید می شوند که به طور ویژه برای حفظ تعادل بین راحتی و عملکرد خودرو در رانندگی اسپرت طراحی شده اند. علاوه بر این P Zero Corsa  22 اینچ (315/35R22، 275/40R22) برای اطمینان از عملکرد بالا توسعه یافته است.

علامت LTS بر روی دیواره های جانبی لاستیک، گواهی بر توسعه اختصاصی این تایر در آینده می باشد، علامت Elect نیز در کنار آن برای شناسایی بسته فناوری های مناسب برای کاربرد در وسایل نقلیه الکتریکی ثبت خواهند شد.

درایو مارافوسچی، رئیس محصولات لاستیک پیرلی گفت: «زمانی که تایرهای با کارایی بالا را برای یک خودروی BEV مانند لوتوس الترا طراحی می کردیم، باید سطح فناوری را برای شناسایی راه حال های جدید ارتقا میدادیم و نیازهای بازاری را که در حال تجربه یک انقلاب واقعی است را سریعتر برطرف می کردیم. همانند خودرو ها که همیشه در حال تغییر و توسعه می باشند، تایرها نیز بیشتر از آنچه به نظر می رسند تغییر می کند. همکاری و توسعه لاستیک با خودروسازان معتبری مانند لوتوس به ما اجازه می دهد که بتوانیم ایده های نو را بطور کامل تصور و اجرا کنیم.»

دکتر فلاویو فریسن، مهندس ارشد در مرکز نوآوری و تحقیقات فناوری لوتوس نیز گفت: «طی ماه‌های گذشته، ما آزمایش‌های فشرده‌ای را در مسیرهای چالش‌برانگیز مانند پیست معروف نوربرگ رینگ نوردشلایف انجام دادیم و تیم پیرلی کار بزرگی در توسعه لاستیک هایی با عملکرد مناسب برای این خودروی الکتریکی انجام داد.»

ویژگی های لاستیک لوتوس الترا

 فناوری Elect

تایرهای Elect پیرلی که به طور ویژه برای خودروهای الکتریکی تهیه شده است، دارای ترکیبات ویژه ای هستند که چسبندگی را به حداکثر می رسانند و چرخش چرخ ها را تحت شتاب ناشی از گشتاور فوری موتورهای الکتریکی کاهش می دهند. مهندسان همچنین بر روی ساختار بهینه لاستیک کار کرده اند تا عملکرد هندلینگ و فرمان پذیری را افزایش دهند. تمرکز دیگر مهندسان بر روی کاهش صدا بوده است. تایرهای elect پیرلی برای کاهش مقاومت غلتشی و ارائه سفری آرام و راحت طراحی شده اند. تمام ویژگی ها توسط برچسب اروپایی تایر تأیید شده است و همه سایزها دارای رتبه A برای چسبندگی و تقریباً همه آنها نمره A را برای کاهش سر و صدا کسب کرده اند.

سیستم Seal Inside

برای ایمن‌تر کردن تایرهای 22 و 23 اینچی لوتوس الترا، از فناوری Seal Inside استفاده شده است. این فناوری یک سیستم آب بندی است که فشار هوای داخل لاستیک را حتی پس از پنچری نیز حفظ می کند.

فناوری مجازی 

لاستیک های P Zero و P Zero Corsa برای لوتوس الترا با کمک ابزارهای طراحی مجازی انجام شده است. مشخصات لاستیک با استفاده از شبیه ‌سازی سه بعدی قبل از تولید هر نمونه فیزیکی تعریف شده است، که اجازه می‌دهد جزئیات بسیار بیشتری در چرخه طراحی گنجانده شود و تعامل بین پیرلی و خودروساز راحت تر باشد.



منبع: https://press.pirelli.com


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0